תיכון בויאר נמצא בתהליכי מחקר ופיתוח ומפעיל יוזמות חינוכיות ברוח של חדשנות, יצירתיות ומצוינות.
בית הספר הוא מתוקשב, וכל התלמידים לומדים באמצעות מחשבים ניידים ומקרנים בכיתות.
התלמידים והמורים מיישמים בעבודתם את עקרונות השיתופיות ועבודת הצוות, חיבוריות בין תחומים, פרואקטיביות ויוזמה וכן תהליכים של רפלקטיביות ובדיקת התהליכים הלימודיים, החברתיים והרגשיים.
עקרונות אלו באים לידי ביטוי בשיטת התמנון, למידה בינתחומית המבוססת על חקר עצמאי בהנחיית צוות מורים.
שיטת התמנון פותחה לאחר תהליך בחינה מעמיק של שלוש שנים, בו בחן צוות בית הספר את תפקיד בית הספר במאה ה-21. במסגרתו בוצע תהליך שינוי מעמיק שנועד להתאים את הלימודים בבית הספר לצרכי האדם במאה ה-21.
התכונות הנדרשות מבוגרינו בעידן הנוכחי הינן שונות מאלו שהוקנו עד כה במערכת החינוך.
בין השאר, נדרשים כיום גמישות, יכולת לעבוד בצוות, יכולת חקר עצמאי, יוזמה ומודעות חברתית. שיטת הלימוד החדשה מותאמת על מנת להקנות מיומנויות אלו.
התמנון מאגד שלושה תחומי דעת, הנלמדים בשיטות עדכניות תוך שבירה של דרכי ההוראה המסורתיות – במרחב הלמידה, באורך השיעורים, בתפקיד התלמידים והמורים וגודל קבוצות הלימוד. ההוראה בתמנונים מושתת על ארבעה עקרונות שזוקקו לאורך תהליך הפיתוח:

חיבוריות

פרואקטיביות

רפלקטיביות
